قطار شهری مشهد: در خردادماه امسال بیش از ۷ میلیون و ۷۹۴ هزار سفر انجام شده است در خردادماه امسال به بیش از ۲ میلیون زائر و مجاور در پایانه‌های مسافربری خدمت رسانی شده است شهروند خبرنگار | درخواست نصب نیمکت و سایبان برای ایستگاه اتوبوس رضا شهر در مشهد+ پاسخ اعمال‌قانون هزار و ۸۸۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۵نفر در تصادفات مصدوم شدند (۶ تیر ۱۴۰۳) کیفیت هوای مشهد در آستانه هشدار آلودگی (۶ تیر ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در چهار ضلع میدان‌های فردوسی، استقلال و جهاد | اتخاذ تمهیدات ترافیکی لازم برای حضور نامزد‌ها در مشهد (۶ تیر ۱۴۰۳) بزرگراه‌های مشهد در مسیر اصلاح هندسی شهردار مشهد: خرید ۴۷۹ اتوبوس و مینی‌بوس در دستور‌ کار است یک خیابان به وسعت غدیر | خیابان فدائیان اسلام مشهد در عید ولایت خاطره ساز شد + فیلم اطعام ۱۱ هزار نفر در بزرگ‌ترین سفره اطعام کشور در مشهد + فیلم فضا آرایی معابر منتهی به حرم مطهر و برگزاری جشنواره عید تا عید در منطقه ثامن مشهد کیفیت هوای مشهد امروز چگونه است؟ (۵ تیر ۱۴۰۳) + عکس سرویس‌دهی رایگان دوچرخه‌های اشتراکی بایدو در مشهد به مناسبت عید غدیر تشکیل دبیرخانه دائمی نشست شهرداران کشور‌های عضو بریکس در مشهد مقدس  اطعام ۱۱ هزار نفر در روز عید سعید غدیر خُم در بوستان ملت مشهد اعمال‌قانون ۲۳۳۴ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۹ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۴ تیر ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بولوار وکیل آباد، میدان استقلال و پیرامون حرم امام‌رضا (ع) (۴ تیر ۱۴۰۳) افتتاح برج پرچم در مشهد به‌مناسبت عید غدیرخم سرویس‌دهی مترو و اتوبوسرانی مشهد روز عیدغدیر (سه‌شنبه، ۵ تیر ۱۴۰۳) رایگان است نگاهی به تاریخچه برگزاری عید ولایت و موقوفه‌های مربوط به آن در مشهد| چراغ روشن وقف در جشن غدیر
سرخط خبرها

زمان اتصال بولوار حسابی مشهد به بزرگراه پیامبر اعظم(ص) اعلام شد

  • کد خبر: ۲۳۰۹۵۱
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۲
زمان  اتصال بولوار حسابی مشهد به بزرگراه پیامبر اعظم(ص) اعلام شد
شهردار منطقه ۱۰ مشهد اعلام کرد: یکی از اتفاقات خوبی که قرار است پس از بیست سال در این محله رخ دهد، بازگشایی بولوار حسابی به بزرگراه پیامبر اعظم (ص) است.

به گزارش شهرآرانیوز، در نشست همدلی که با حضور موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد و وحید برجسته‌نژاد، شهردار منطقه ۱۰ شهرداری مشهد برگزار شد، اهالی محله ایثارگران قاسم‌آباد در مسجد حضرت‌ولی‌عصر (عج) خیابان مشکینی، دغدغه‌ها و مشکلاتشان را به گوش مسئولان مدیریت شهری رساندند.

وضعیت بد آسفالت خیابان امام‎‌دوست

در ابتدای این نشست، امام جماعت مسجد حضرت ولی‌عصر (عج) به بیان برخی مسائل محله پرداخت و گفت: محله ایثارگران میزبان عزیزان جانباز، ایثارگر و خانواده شهداست؛ اما این محله مشکلات زیادی دارد که نیازمند توجه ویژه مدیریت شهری به آن است. وی ادامه داد: یکی از مسائل مهم این محله، خیابان امام‌دوست است. در این خیابان و پس از چندین سال پیگیری هنوز اتفاق خاصی رخ نداده است و مشکل روشنایی خیابان، وجود معتادان در آن و نبود فضای سبز، همچنان پابرجاست. 

همچنین در برخی کوچه‌های محله، وضعیت آسفالت اسفناک است. یکی دیگر از مسائل مسجد حضرت ولی‌عصر (عج)، نبود سرویس بهداشتی است. به‌دلیل مجاورت سرویس بهداشتی پارک با مسجد محله، نیازی به وجود سرویس بهداشتی در مسجد نیست؛ اما تقاضا داریم کلید این سرویس بهداشتی را به مسجد بدهید تا مشکلی از‌این‌بابت نداشته باشیم.

اتصال حسابی به بزرگراه پیامبر اعظم(ص)

در ادامه این نشست شهردار منطقه ۱۰ نیز با بیان اینکه این منطقه شهرداری دارای سیزده محله است و جمعیتی بالغ بر ۳۴۰‌هزار نفر ساکن دارد، اظهار کرد: جمعیت تقریبی محله ایثارگران ۲۳ هزار نفر است. این محله به‌صورت مستطیلی به بولوار آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی، بزرگراه پیامبر اعظم (ص)، بولوار شاهد و بولوار اندیشه متصل است. 

وحید برجسته‌نژاد با اشاره به برخی اقدامات انجام‌شده برای افزایش سطح خدمت‌رسانی شهرداری به این محله، افزود: زمین مجاور مسجد حضرت ولی‌عصر (عج) با کاربری فضای سبز تحت مالکیت اداره راه‌وشهرسازی است و اگر کاربری این زمین عوض شود، ما آمادگی انجام اقدامات لازم را داریم.

وی با اشاره به اجرای عملیات پیاده‌روسازی و آسفالت در برخی قسمت‌های محله ایثا گران و ادامه‌داشتن این اقدامات برای دیگرقسمت‌های محله، گفت: یکی از اتفاقات خوبی که قرار است پس از بیست سال در این محله رخ دهد، بازگشایی بولوار حسابی به بزرگراه پیامبر اعظم(ص) است. که خوشبختانه روز گذشته توافقات با بنیاد مسکن حاصل شد و امیدواریم عملیات بازگشایی این مسیر تا پایان تابستان انجام و این مسیر در اختیار مردم قرار گیرد.

ساخت مشارکتی مسجد با حمایت مجموعه آبی

امام جماعت مسجد حضرت ولی‌عصر (عج) با اشاره به کامل‌نشدن موضوع پیاده‌روسازی در این محله، ادامه داد: زمین جنب مسجد حضرت ولی‌عصر (عج) دارای کاربری فرهنگی و مذهبی است؛ اما هنوز اقدامی برای ساخت مکانی مناسب صورت نگرفته است که امیدواریم این موضوع نیز در دستور‌کار قرار بگیرد. همچنین امیدواریم با توجه به فعالیت‌های اقتصادی مجموعه موج‌های آبی در این منطقه، شهرداری مشهد با این مجموعه وارد مذاکره شود تا موضوع ساخت مسجد پیامبر اعظم (ص) در این محله به‌صورت مشارکتی انجام شود. 

در ادامه نیز یکی از بانوان ساکن در محله ایثارگان خواستار حمایت مدیریت شهری از آمران‌به‌معروف این محله شد. همچنین یکی دیگر از بانوان محله با انتقاد از وضعیت فرهنگی بوستان‌های محله، گفت: متأسفانه در بوستان‌های محله شاهد سگ‌گردانی هستیم که امیدواریم شهرداری در‌این‌باره فکری کند.

ضرورت خدمات‌رسانی یکسان برای همه مناطق

پس از بیان مشکلات مردمی، سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد ضمن تسلیت شهادت آیت‌ا... سیدابراهیم رئیسی و هیئت‌همراهش، گفت: علت حضور ما در مساجد شنیدن مشکلات مردم است تا اگر امکان حل مشکلات در سطح منطقه باشد، ازسوی شهرداری منطقه این کار انجام شود و اگر نیاز به ارائه لایحه یا طرح به شوراست، این موضوعات نیز در دستور‌کار قرار گیرد. 

موسی‌الرضا حاجی‌بگلو با بیان اینکه اکنون مسائل و مشکلات محلات شهر مشهد حاد نیست، اما مشکلات کوچک نیز باید حل‌و‌فصل شود، ادامه داد: خدمت‌رسانی در شهر باید در تمام مناطق یکسان باشد و عدالت اجتماعی یکی از وظایف این دوره شورای شهر مشهد است که امیدواریم با اقداماتی که انجام می‌شود، عدالت اجتماعی نیز برقرار شود.
وی افزود: همچنین در موضوع مسائل مربوط به بولوار امام‌دوست بهتر است اقدامات این بولوار با توجه به اعتبارات بالایی که نیاز دارد، به‌صورت فازبندی پیش رود.

پیگیری موضوع سگ‌گردانی در پارک‌های منطقه

وی با اشاره به مشکلات بولوار امام‌دوست نیز بیان کرد: در این بولوار پروژه احداث پارک «حواس» را داریم و مطالعات آن نیز انجام شده، اما با توجه به هزینه‌های بالای احداث آن، کار باید به‌صورت فازبندی‌شده انجام شود.

شهردار منطقه ۱۲ با بیان اینکه در موضوع حمایت از آمران‌به‌معروف نیز مسائل باید مصداقی اعلام شود تا اقدامات لازم برای حمایت از آنها انجام شود، تصریح کرد: همچنین در موضوع مربوط به سگ‌گردانی در پارک، این موضوع مسئله‌ای شهری است و در کمیته بهداشت این موضوع را مطرح کرده‌ایم و از فرمانداری درخواست داریم تا تصمیم‌گیری لازم را برای این موضوع داشته باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->